Obecnie szkolenie to prowadzę ze współpracy z następującą firmą szkoleniową:
16.05 - Prestige Europejskie Centrum Kształcenia, Sylwia Jasińska, tel. (32) 738-51-90, https://prestige-eck.pl/
Istnieje możliwość zamówienia szkolenia in house tj. w siedzibie klienta lub on line – tel. 507-551-994, r.pr. Agnieszka Lisak.
***
Program szkolenia:
I. Problematyka rękojmi, wad, gwarancji…:
1. Poęcie umów w obrocie gospodarczym i przedsiębiorcy.
2. Pojęcie wady i niezgodności towaru z umową, na czym może polegać. Rodzaje wad.
3. Postępowanie w przypadku niezgodności towaru z umową. Rodzaje uprawnień (odstąpienie od umowy, obniżenie ceny, wymiana).
4. Odpowiedzialność odszkodowawcza sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.
5. Terminy przy dochodzeniu roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, termin do zgłoszenia niezgodności, jej wykrycia.
6. Problem zwłoki w dostarczeniu towaru. Zwłoka o opóźnienie. Na czyj koszt powinien być dostarczony towar.
7. Czas na zawiadomienie o wadzie, a przedawnienie.
8. Czy niezgodność towaru z umową można zgłaszać producentowi lub importerowi?
9. Na czyj koszt następuje wydanie rzeczy sprzedanej i transport?
10. Kto ponosi ryzyko zagubienia i zniszczenia przesyłki w czasie transportu?
11. Demontaż i ponowne zamontowanie rzeczy wadliwej – kto ponosi koszty?
12. Czy kupujący może domagać się rozpatrzenia reklamacji pomimo braku paragonu?
13. Rękojmia a gwarancja, czym się od siebie różnią. Które z nich jest lepsze.
14. Kto może udzielić gwarancji, na jaki czas, w jakim zakresie? Gwarancja jako forma podnoszenia kosztów sprzedaży (kruczki stosowane przez sprzedających)
16. Uprawnienia przysługujące z gwarancji.
II. Właściwe zawieranie umów w obrocie gospodarczym:
1. Badanie wiarygodności klienta (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej).
2. Osoby uprawnione do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych rodzajów spółek - prawo do zawierania umów przez: prezesów, wiceprezesów, prokurentów, wspólników...
3. Pełnomocnictwo i prokura. Co to jest prokura, rodzaje prokury. Czy prokurent odpowiada za długi, wynikające z umów, które zawiera.
4. Konsekwencje zawarcia umowy przez osoby nieuprawnione.
5. Podstawowe elementy umowy w obrocie gospodarczym, określenie terminu dostawy, zasad weryfikacji zgodności dostawy z zamówieniem...
6. Zasady zawierania umów ramowych o współpracy. Co powinny zawierać? Problem niewywiązania się z umowy, ograniczenia zakresu dostawy.
7. Kary umowne – za co mogą być wprowadzane? Problem przeszacowania i niedoszacowania kary umownej. Czy można dochodzić obniżenia kary umownej?
8. Formy czynności prawnych (forma konkludentna, ustna, pisemna, akt notarialny…), zawieranie umów drogą e-mailową.
9. Regulaminy, ogólne warunki umów, ogólne warunki sprzedaży stosowane przez ontrachentów… Co zrobić, gdy każda ze stron posiada swoje w/w załączniki do umów? Które z nich są ważniejsze?
10. Podstawowe elementy umowy (praca z dokumentem).
11. Uprawienia strony w przypadku zwłoki w spełnieniu świadczenia (np. dostawie towaru). Czym różni się zwłoka od opóźnienia?
12. Podstawowe błędy popełniane przy pisaniu umów.
13. Umowa jako element wizerunku firmy.
***
.